Koristimo kolačiće kako bismo osigurali bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost ove Internetske trgovine. Za više detalja pogledajte informacije o kolačićima.

Je li skuplje vino bolje vino?

Je li skuplje vino bolje vino?

Cijena je jedan od atributa koji utječe na to kako potrošači doživljavaju stvari. Skuplje vino obično ima veće šanse da bude bolje zbog cijene koja odražava kvalitetu sastojaka, proces proizvodnje ili reputaciju vinarije. Međutim, to nije uvijek slučaj jer ukusi variraju pa možete pronaći izvrsna vina po pristupačnim cijenama. 

Postoji nekoliko istraživanja koja su istraživala odnos između cijene i kvalitete vina, otkrivajući kako poznavanje cijene vina utječe na subjektivno iskustvo potrošača. Jedno je takvo istraživanje provedeno na Sveučilištu u Baselu pod vodstvom profesora Jensa Glaaba. Švicarska studija dokazala je kako navođenje skuplje cijene vina od stvarne mijenja naš doživljaj. Tema istraživanja bila je povezanost između cijene i okusa vina, odnosno pretpostavka da informacije o cijeni utječu na subjektivni doživljaj vina. 

U istraživanju je sudjelovalo 140 ispitanika koji su kušali tri različita vina niske, srednje i visoke cijene, a neka su od njih predstavljena bez podataka o cijenama, neka s točnom cijenom, a neka s obmanjujućim cijenama. Potvrdili su da u slučaju kada piju jeftinije vino, ali im se daje informacija da je skuplje, vino smatraju kvalitetnijim i ugodnijima za ispijanje. 

Tijekom ocjenjivanja intenziteta vina od strane ispitanika, ocjene kušača uvelike su bile u korelaciji s cijenom, dok se tijekom ocjenjivanja ugodnosti vina tijekom ispijanja, situacija počela mijenjati. Kada se za jeftinija vina navodilo da su četiri puta skuplja, kušači su ih ocijenili kao ugodnija, pa ipak kada su najskuplja vina predstavljena da koštaju samo četvrtinu stvarne cijene, ocjene ugodnosti ostale su otprilike iste. Zaključno, velika razlika otkrivena u ovoj studiji jest da su ljudi smatrali jeftinija vina ugodnijima kada im je rečeno da su skuplja.

Profesor Jens Glaab izjavio je za Decanter : "Ako ste stvarno zainteresirani za okus vina, nemojte koristiti cijenu kao vodeće načelo, vjerujte svojim osjetilima", sugerirajući kako pravo zadovoljstvo vina leži u njegovom okusu i sposobnosti da osvježi i obogati naše osjetilne doživljaje, a ne nužno u njegovoj cjenovnoj oznaci. 

Osim navedene studije objavljene u časopisu Food Quality and Preference, postoji još nekoliko studija iste tematike, poput one objavljene u Proceedings of the National Academy of Sciencesa istraživanje je pokazalo kako je mozak snažnije reagirao kada su ispitanici mislili da piju skuplja vina. 

U vinu možda leži istina, ali njegov subjektivni doživljaj može biti i u cijeni. Iako postoji veza između cijene i određenih karakteristika vina poput starosti, rijetkosti ili proizvodnog procesa, istinska vrijednost vina često je subjektivna i ovisi o individualnim preferencijama, iskustvima i kontekstu konzumacije. 

Uživajte u vinima prema vlastitim preferencijama te istražite našu bogatu ponudu. Uzdravlje!

Povezani proizvodi

Povezani članci
  1. Novo izdanje e-vinoteke Vinite

    Novo izdanje e-vinoteke Vinite

  2. Najava degustacije Magnus Magnum

    Najava degustacije Magnus Magnum

  3. Halloween, Hellowine 4.0

    Halloween, Hellowine 4.0

  4. Častimo za Martinje - besplatna dostava!

    Častimo za Martinje - besplatna dostava!